Saturday, June 20, 2015

ZoldKartya problema

Eleg nehezemre esett sokaig errol beszelni, ezert is halogattam ezt a postot. Irtam egy piszkozatot is rola, de sajnos sehol nem talalom, igy kenytelen vagyok feleleveniteni azt amire meg emlekszem belole.
A zoldkartyamat ugy tudtam, hogy nagyjabol 3 honap mire kezbesitik az elso belepestol szamitva. Mint kiderult, csak a fele igaz, vagyis a 3-as szam, de az nem 3 honap, hanem 3 het. A december szamomra rengeteg otthoni ugyintezessel telt, majd a kikoltozes es a kezdeti elinteznivalok teljesen lekotottek. Probaltam intezni az otthoni ugyeket, szamlakat, egyebeket, illetve az itteni ujonnan megjelent es szamomra akkor meg nem teljesen szokatlan dolgokat is. Meg az uj lakcimemet is bejelentettem a USPS-nel, hogy hatha ide kuldik majd a kartyamat.
Nem sikerult mindent eszben tartanom, es december eleje ota nem ellenoriztem a ZK check oldalon hogy mi a helyzet a kartyammal. Februarban vegul villamcsapaskent eszembe jutott, hogy ez a harmadik honap lassan a belepestol szamitva, es raneztem a weboldalra. Hideg zuhanykent ert, hogy a kartyat december 14-en postaztak a belepeskor megadott cimre. Azonnal irtam a lanynak, hogy valoban megkapta e a kartyat. Mint kiderult, o egesz decemberben kulfoldon volt, es csak a lakotarsa ellenorizte a postat, aki szerint nem erkezett meg a kartya. 
Azonnal telefonaltam a USCIS-nek, hogy nincs meg a kartyam. Ok mondtak, hogy majd vissza fog hivni egy officer 5 napon belul. Vartam 5 napot, persze senki sem hivott. Kapcsolatba leptem a postaval is, bejelentettem naluk is hogy bizony ez a level eltunt, nem kaptuk meg. Par nap mulva kaptam toluk egy visszautasito levelet, miszerint az o rendszeruk alapjan a tracking oldalon is lathato, hogy a postas a postaladaba kezbesitette a levelet. Szoval semmit nem tudtam tenni ezugyben. 
A USCIS-t hivtam legalabb 5szor ezutan, probaltam megoldast talalni az ugyre. Sajnos ok ragaszkodtak hozza, hogy elolrol kell kezdjem az egesz procedurat, egeszen az ujjlenyomat veteltol kezdve, es ki kell fizessem a $450-os dijat. Probaltam reklamalni, meggyozni oket, hogy eleve miert kuldtek arra a cimre, mikor en modosittam a weboldalon egy masikra, de sajnos semmi nem segitett, a dijat ki kell fizetni, kiveve, ha a postatol beszerzek egy igazolast, miszerint ok vesztettek el a levelet. Kapcsolatba leptem a helyi postahivatallal is (Utah allam). A holgy utananezett annak a postasnak aki kezbesitette a levelet. Kiderult, hogy a rendes postas szabadsagon volt akkor, es egy ideiglenes postas szallitotta ki a leveleket aznap. De sajnos mivel naluk az szerepel hogy a postas bedobta a ladaba, igy annak ott kell lennie. Talan ha korabban hivom oket, akkor tobbet tudtak volna segiteni, de igy 1.5 honap utan mar eleg nehez.
Mivel ZK nelkul nem lehetek itt, online bejelentettem, es kitoltottem az I-190-es nyomtatvanyt, es befizettem a $450-os dijat. Olyan szinten ki voltam ekkorra mar bukva idegileg, hogy mar nem erdekelt mennyibe kerul, csak legyen meg a kartyam. 
Kb egy honap mulva megkaptam az idopontot postan az ujjlenyomatvetelre, es kovetkezo heten be is mentem ide az austini hivatalba. Ekkor ert a kovetkezo pofon. Az officer kozolte, hogy 9 honap mulva fogom kezhezkapni a kartyat, azaz decemberben. Addigra le fog jarni az utlevelemben levo ideiglenes vizum is. Annyit mondott, hogy majd jojjek vissza osszel, es akkor adnak egy uj pecsetet bele, hogy ittmaradhassak. 
Azota varakozom, semmi hir az eg vilagon. Hetente tobbszor is megnezem a statusz check oldalt, megegyszer nem akarok ekkora hibat elkovetni. 
Az egyetlen dolog amit kicsit furcsalok, es ott motoszkal bennem mindig: Miert nem ugy adjak fel ezt az igen fontos dokumentumot postan, hogy valakinek ala kelljen irnia hogy atvette?

2 comments:

  1. Szia!
    Most találtam a blogodra. Mi is a zöldkártyalottón nyertünk, és 2 hete költöztünk Austinba :D Nekünk is sikeresen elhagytak egy zöldkártyát a postán, és képesek voltak azt mondani, hogy a postás márpedig kézbesítette (az is helyettesítő volt állítólag, amúgy Houstonban) Én se foghatom fel, hogy létezik, hogy nem aláíráshoz kötik a ZK kiküldését, a mai napig felmegy a pumpa bennem ha csak eszembe jut!! De még azt is szívesen kifizettük volna ha futárral küldik 30 dollárért.... de egy sima plasztik pótlására ennyi pénz...ááá, hiszen nem egy eljárást kellett újrakezdeni...És a para, hogy vajon a pótlás megjön-e...

    ReplyDelete
  2. Szia,
    Nagyszeru varost valasztottak, remelem jol erzitek magatokat itt. Nem tudom, tudjatok-e, de van Austini Magyar kozosseg is itt (austinhungarianassociation.org).
    Nagyon durva ez a zoldkartya eltuneses problema, raadasul a neten utanaolvasva eleg gyakori eset. Felfoghatatlan. Ezek szerint ti is varjatok a kartyat meg? Mikor igenyeltetek ujra?

    ReplyDelete