Monday, December 1, 2014

Kiutazas es a Sarga boritek

Ahogy irtam regebben, nalam voltak Peter papirjai (vizum, orvosi iratok es sarga boritek), es mivel o Qatarban dolgozik, ezert nekem eloszor oda kellett kiutazni, majd egyutt folytattuk az utat Dallasba. Szoval szombaton delben indult a gepem Budapestrol Dohaba. Peter szulei nagyon rendesek voltak, es kivittek a repterre, aminek azert is orultem, mert 2 nagy csomagom volt a kezipoggyasz mellett, mivel Peternek a motoros cuccait kivittem. A Budapest-Doha jarat 5.5 ora hosszu volt, szerencsere gyerek-mentes jaratot fogtam ki, ami ritkasag, igy nyugodtan telt az ut. A legitarsasagtol kaptam szallast Dohaban, mivel a csatlakozasig 12 ora hosszat kellett varni. Inteztek a Qatari vizumomat is, es egy kisbusszal elvittek a hotelbe. Ott meg vacsorat is kaptam :) es a hotel is nagyon jo volt. Peterrel ott talalkoztunk, es odaadtam neki az iratokat, majd megbeszeltuk, hogy masnap hajnalban eljon ertem, es egyutt megyunk ki a repterre. A Doha-Dallas jaratra kaptunk business upgrade-et, igy a repteren a business varoba mentunk hajnalba, ahol boseges reggelit kaptunk, kaveval, illetve mi beultunk az ottani barba is, koccintottunk egy pezsgovel, es ittunk egy kicsit :)
A QA business osztalya eleg durva, az ulesek 2 meteres aggya alakithatok, mi valaszthattuk ki, hogy mikor, mit es mennyit akarunk enni, illetve termeszetesen korlatlan ital fogyasztas volt. Emellett kaptunk egy parfum-testapolo ajandekcsomagot, papucsot, fogkefet, illetve a szokasos szemtakarot es fuldugot. Nagyon jo volt igy utazni, egyedul 2 gyerek keseritette meg az utamat, akik felvaltva uvoltottek vegig a 16.5 oras repuloutat, igy egy szemet sem tudtam aludni. Peter jobb alvo, neki szerencsere nem volt ilyen gondja, ami jo is, mert legalabb fog tudni vezetni a szallasig. Vegul mint egy zombi, ugy erkeztem Dallasba. Az immigrationnel betereltek minket a “Travelling with visa” sorba, ami ilyen kozelkeleti jarat eseten eleg szivas, mert minden indiai es egyeb nep vizummal utazik. De ez a fel oras sorbanallas mar semmi volt nekunk :)
Mikor sorra kerultunk, egy igazi texasi officer-hez, elektronikusan beazonositotta az ujjlenyomatunkat, fotot keszitett, majd mondtuk neki, hogy valtozott a postazasi cim. Ezt rairta a boritekra, majd mondta, hogy uljunk le a 3-as varoteremben. 10 perc sem telt el, kijott egy holgy, es mondta, hogy a Zold kartyahoz ala kell irjunk egy papirt, es tintas ujjlenyomatot is vett tolunk, amit ranyomott erre a papirra. Majd mondta, hogy varjunk egy kicsit. Szerintem 20 perc volt, mire kijott egy officer az utleveleinkkel, es mondta, hogy kesz vagyunk :) Az orvosi CD-k es az oltasi papir nem erdekelte, es kerdeseket sem tett fel :)


Ezutan jott a berauto felvetel. Kiderult, hogy valami hihetetlenul kis autot akarnak nekunk adni, ami problemas, mert a harom hatalmas csomagunk nem fog beferni a csomagtartoba ugy hogy ne latsszon kivulrol. Igy kaptunk 40$-os napi dijert egy Nissan Altima-t :)
A szallasunk a belvarosban volt, airbnb-n foglaltuk, es egy Carlos nevu srac lakott ott. Az anyukaja engedett be minket, es volt egy aranyos kutyajuk is :) A berendezes gyonyoru volt, az agy kenyelmes. Carlos es az anyukaja nagyon aranyosak voltak, ha legkozelebb Dallasba kell megszallnom, biztos hozzajuk megyek :)
Masnap elmentunk a Southfork Ranch-ra (a 90-es evekben adott Dallas sorozat itt jatszodott). November utolso hete volt, es ragyogo napsutes 20-24 fok homerseklet. Nagyon elveztem, az odacsomagolt kabat-sapka-sal a taska melyen maradt vegig az utunkon.
Szoval a ranch terulete hatalmas, lathattuk Jockey (azaz J.R.) kocsijat is, es sok lo volt. Igazabol loval is be lehetne jarni a kornyeket, de arra most nem akartam kolteni, plusz Peter amugy sem lovagol. Majd maskor :)
Aznap meg megneztunk egy tavat a varos mellett, meg bevasaroltunk egy-ket dolgot. Kedden utazunk le Austinba, es az uton mar en is vezettem. Huha, az otthoni kis oreg Suzukim utan nagyon fura volt ismet nagy autot vezetni, raadasul automata valto es tempomat, plusz rengeteg sav az autopalyan, amirol ugye jobbra es balra is vannak lehajtok, illetve rengeteg feluljaro komplexum. Stresszeltem rendesen :D
Kora delutan erkeztunk Austinba, itt szinten airbnb-n foglaltunk szobat egy Matthew nevu sracnal a belvaros szelen. Hat, kiderult, hogy masok is laknak a hazban, mind fiatal, es ejjel sokaig fennvannak, de amugy rendesek voltak. Nekem szerdara volt egy megbeszelt allasinterview-m, igy a kedd delutant tanulassal toltottem. Szerdan Peter elvitt a cimre, ahol az interview lesz. Engem sokkent ert, hogy Austin eszaki resze bizony elegge dimbes-dombos. Jobban mint otthon Csomad es a Godolloi dombsag. Talan a Matrahoz hasonlithato kanyargos utak es emelkedok vannak arra fele. A munkahely is egy szep dombon van, a kilatas gyonyoru, de en azert jobban orultem volna a siksagnak :)
Koran erkeztunk oda, igy a parkoloban vatunk a kocsiban ulve. Szemben egy Chase bank van, ahonnan egyszer csak kijott egy srac (inkabb kifutott), es gyors leptekkel elindult a Subway etterem iranyaba. Peterrel neztuk, majd mondta, hogy nezzem mar, most menekul a bankrablo :) Eltelt nehany perc, es megjelent ket rendorauto villogva, az egyik keresztbe allt az uttesten, lezarva azt, a masik pedig a bank parkolojanak a bejaratanal allt keresztbe. Kiszalltak a rendorok, es elkezdtek kihuzni a sarga szalagot (Do not cross - crime scene felirattal mint a filmekben). Kozben az epulet tuloldalan ugyanez tortent masik ket rendorauto altal. Csak neztunk hulyen hogy mi tortenik itt. 1 perc, es megjelent a sajto is, majd hoztak a nyomkereso K9-es kutyat. Hat jo, gondoltam, nekem lassan kezdodik az interviewm, en bemegyek a munkahelyre. Ott az IT fonok engedett be, es mondta, hogy be kellett zarjak az ajtot, mivel kiraboltak a bankot, es a rendorok kertek, nehogy bemenekuljon az epuletbe az elkoveto. Korbekuldtek a fotot hogy latta e valaki, mikor meglattam, rogton felismertem a Peterrel latott sracot, aki sietve tavozott a bankbol. Rogton el is szoltam magam, hogy heee mi lattuk ezt a sracot. Ennyi eleg is volt, es maris a security-s sracnal voltam, aki tovabbitotta a nevem-telefonszamom az FBI-nak (termeszetesen a beleegyezesemmel), akik majd keresni fognak, mit tudok. Jol kezdodott az interview :D :D
Szoval hogy a cegrol is irjak kicsit, naluk eleg egyedi a felveteli procedura. Nagyon megvalogatjak, kit is vesznek fel. 7 emberrel kellett beszelgetnem, mindenkivel 3/4 orat, ami azt jelenti, hogy 10:15-kor kezdodott, es 17:00-ig tartott. Volt egy masfel oras ebed szunet, amin ket magyar dolgozukkal mehettem el ebedelni, es az egeszet a ceg fizette. Az ok segitsegukkel jutottam el eddig az interview-ig, amiert nagyon halas vagyok nekik. Szoval foleg szakmai kerdesek voltak napirenden, illetve nehany szobeli szemelyisegi teszt. Az utolso ket interview a ket alapitotaggal volt, akik a ceg vezetoi, es megis reszt vesznek a felveteli folyamatban. Ritka, hogy ilyen szinten torodnek a ceg alkalmazottaival, es azzal, hogy olyan embert vegyenek fel, aki tenyleg beillik a kozossegbe. Este kaptam Jutkatol egy emailt, hogy a szakmai reszevel elegedettek voltak velem, es mar csak az alapitokon mulik, hogy lesz e folytatas.
Masnap Black Friday lesz, ami itt orulet, hiszen rengeteg termek le lesz arazva de durvan. Nekem szuksegem lesz egy laptop-ra, mivel ha eljovok az Allianztol, vissza kell adjam a ceges laptop-ot, es nekem nincs sajatom. Egy szamitogep meg mindenkepp kell. Eredetileg ugy terveztem, hogy majd penteken veszem meg, de vegul Peterrel megbeszeltuk, hogy nem kockaztatunk. Egyreszt a Best Buy elott kene satorozzunk mar joval nyitas elott, masreszt tolakodni a hatalmas tomegben es oruletben, es meg akkor sem biztos, hogy lesz raktaron az, amit venni akarok. Igy az interview utan bementunk a Best Buy-ba, hogy megveszem a Macbook-ot, amit kineztem. Azt tudtam, hogy 60$-al olcsobb itt mint az Apple Store-ban, de ami meglepett, hogy az Austini Best Buyban 100$-as volt olcsobb Black Friday elott :D :D Az mar mellekes, hogy az utolso darabot hoztam el belole, igy BF-kor tuti nem kaptam volna. Szoval laptop gond megoldva. Ami nagyon meglepett viszont, hogy Petertol kaptam ajandekba egy Kindle-t :)))) Total nem szamitottam ra, es nagyon jol esett. Le is toltottem ra a Texas Driver’s Manualt, amibol a kresz vizsgara fogok tanulni.
Masnap Jutkaek meghivtak hozzajuk halaadasi ebedre, mivel pont Thanksgiving heten jottunk ki. Gyonyoru helyen laknak, kozel a munkahelyhez, es a csaladjuk nagyon aranyos. Hihetetlenul jol ereztuk magunkat naluk, remelem lesz meg alkalmam talalkozni veluk. Vegul este erkeztunk vissza Dallasba, Carlosekhoz.
Masnap Black Friday, es mi 10:00 korul mentunk Peternek venni egy-ket olyan dolgot, amiert nem lesz sorbanallas. Eddigre mar lecsengett az orulet szerencsere. Egyik ismerose ajanlotta, hogy menjunk el Fort Worth-be megneztni a Stock Yardot, igy ezutan ide kocsikaztunk el. Egyszeruen imadtam a helyet! Igazi western varos, az autok kozott cowboy-ok jarnak loval, Longhorn-on lehetett lovagolni (csak allo helyzetben), es delutan 4kor vegighajtottak a cowboyok a Longhornokat a foutcan :)
Alig birtam megallni, hogy ne uljek fel egy lora. Az esti rodeot mar nem vartuk meg sajnos. Masnap beugrottunk meg a Walmartban folpack-ot venni, amivel befoliaztuk a nagy csomagjainkat, majd megneztunk egy Yackt kikotot Fort Worth kornyeken, es indultunk vissza a repterre.
Szoval igy telt az elso hetunk Texasban. Most repulok haza Budapestre, es remelhetoleg nemsokara koltozom.


No comments:

Post a Comment