Thursday, December 18, 2014

Munka es az elinteznivalok

Miutan hazaertem, megkeresett a HR-es a cegtol, ahol interview-n voltam. Kiderult, hogy engem valasztottak :) Januar 12-en fogok kezdeni, igy elegge bele kell huzzak az elinteznivalokba.
Eloszor is megvettem a repjegyet. Elore mar kineztem a KLM-et, mivel naluk megoldott a macska szallitas is, es az aruk is jo. Befoglaltam a repjegyet ugy, hogy atutalast valasztottam fizetesi opcionak. Erre a macska miatt volt szukseg. Miutan megvolt a foglalasi szamom, fel kellett hivjam a KLM ugyfelszolgalatat. Nagyon hamar felvettek a telefont, nem kellett percekig zenet hallgatnom :) Mondta a holgy, hogy irasban be kell jelentsek a kozpontnak, hogy pontosan hanyszor hany centis szallitodobozban lesz a macska, mennyi lesz a sulya osszesen, es hany eves a macska. Kb 1 ora mulva mar hivtak is, hogy megkaptak a visszaigazolast, van hely a gep raktereben a macskanak. December 29-en hajnalban indulok! Vettem naluk online plusz egy becsekkolt taskat, igy olcsobb volt, csak 17 500Ft-ot kellett erte fizessek. A macska dijat majd a repteren kell fizessem Euroban, vagy bankkartyaval. Ez 200Euroba fog fajni, illetve valoszinuleg lesz par Euros adminisztracios dij is.
A jelenlegi munkahelyemen fajo szivvel beadtam a felmondasomat. Nagyon rossz lesz itthagyni oket, tenyleg szerettem itt dolgozni. A fonokeim nagyon rendesek voltak, es sikerult megbeszelnunk a felmondas reszleteit is.
Amit mindenkepp intezzetek el: NAV. Online lehetett idopontot foglalni az ugyfelszolgalatukra, majd en minden elore kitoltott papir nelkul bementem hozzajuk. Amit eddig is tudtam, mondtak, hogy Amerikaval nincs megallapodasa Magyarorszagnak, igy ha van itteni lakcimem, akkor fizetnem kell a TB-t. Ez ugy nez ki, hogy attol a naptol kezdve hogy megszunik a magyarorszagi munkaviszonyom, van 45 nap "turelmi" ido. Ezalatt nem kell fizessek semmit. Mivel nekem dec.31-el szunik meg az itteni munkaviszonyom, igy csak februar kozepetol kell fizessek (februarra idoaranyosan, utana pedig havi 6910Ft-ot). Ezt lehet utalassal is teljesiteni. Az ugyintezo segitett kitolteni egy nyomtatvanyt (110T2014), amivel "bejelentkeztem" mint TB-t maganak fizeto szemely. Nagyon kedvesek voltak itt is. Rakerdeztem ketszer is, hogy mas ado dolgot nem e kell bejelentenem, inteznem, de megerositettek hogy nem. A 2014-es adobevallasomat a szokasos modon majd le kell adjam, fizessem a TB-t, es ennyi.
Beszeltem az allatorvossal. Le kell pecsetelje Joco macskautlevelet, hogy utazasra alkalmas, majd ezzel el kell menjek Vacra, lehetoleg minel kozelebb az utazas idopontjahoz, hogy ott megkapjam a hatosagi allatorvosi igazolast. Aztan neki meg 2 nappal az utazas elott bolhairtast kell vegeznie rajta, es errol is ad egy igazolast.
Vettem Joconak ketrecet, azt, aminek a pontos meretet lediktaltam a legitarsasagnak. Meg kapott bele egy puha fekvohelyet is, hogy alulrol nehogy megfazzon majd. Gondolom ujsagpapirt teritek meg ala, ami felszivja az esetleges nedvesseget. Nem tudom hogy fogja kibirni wc-zes nelkul az utat.

Lemondtam a kozos bankszamlankat is, nem volt konnyu menet :)
Bejelentettem a mostani bankomnal, hogy hosszabb ideig kulfondon leszek. Ez azert fontos, hogy nehogy letiltsak a kartyamat. Nem orulnek neki tulzottan.

Foglaltam motelben szallast egy hetre, illetve berautot is. Mivel Houstonba fogok erkezni, ezert innen autoval vezetek le Austinig. Ott fog kelleni egy auto addig, amig nem veszek sajatot, szoval berelnem kell meg egy darabig. Ha mas is kerulne ilyen helyzetbe, akkor jobb ugy berelni, hogy felveszed az autot a repteren, levezetsz a celig, es masnap leadod. Majd ugyanott felveszel egy masik autot, es azt berled hosszabb tavra. Ez igy olcsobb, mivel ha repterrol veszed az autot, plusz meg mas helyen is adod le, akkor a napi dija sokkal tobb. Ezert kell ez a kis trukkozes bele :)

Kozben a ceg is megkuldte a munkaajanlatot, amit gyorsan alairva visszakuldtem :)
Kuldtek egy linket, hogy a szokasos Background check-et meg szeretnek rajtam csinalni. Nincs ellene kifogasom, csak az a baj, hogy meg nincs meg az SSN-em. Aggodok rendesen most emiatt. 
A Zoldkartyas forumon kaptam segitseget ezugyben, leirom itt is: Ket helyen tudjatok elenorizni, hogy hogyan all az ugyetek:
1. https://elis.uscis.dhs.gov  - itt beleptek, es lathatjatok a befizetett 165$ immigration fee kapcsan keletkezett Recipient ID-t. Ezt a szamot ha beirjatok ezen az oldalon: https://egov.uscis.gov/casestatus/landing.do akkor megmondja mi a helyzet.
2. Felhivjatok telefonon a Service Center-t (1.800.375.5283), es itt mikor keri, bepotyogitek a fenti Recipient ID-t. Nekem csak harmadjara fogadta el, valamit benaztam. Az elejen a harom betut is szamkent kell beirni, ahogy a billentyuzeten irva van.
Az en problemam az jelen esetben, hogy az 1. pontban irt oldalon a Case Status-om meg mindig Accepted statuszban van. Emiatt ha az oldalon probalom check-olni, akkor Errort mond. Ha telefonon, akkor meg azt mondja, hogy nem talalhato. Igy meg varnom kell.



No comments:

Post a Comment