Thursday, January 8, 2015

Elso elintezendo ugyek

Este 8-ra ertunk Austinba. A Studio 6 Austin Northwest (extended stay) motelben foglaltam szobat 3 hettel a kiutazas elott. Online a sajat oldalukon 42$-os napidijert. Plusz  napi 10$, de max 50$ pet fee a macska miatt, ami nem visszateritendo. Illetve hetente 4.95$ internet. Ez volt a legolcsobb szallas amit talaltam, es viszonylag kozel van ahhoz a kornyekhez, ahol majd dolgozni fogok. Mivel akkor meg ugy volt, hogy egyedul fogok kiutazni, ezert 1 fore foglaltam szobat. Este 8-ig van naluk check-in, es pont 10 perccel 8 elott ott alltam a front desknel. Szoltam, hogy 3 ejszakara maradna ferjem is, nem e problema, kell e fizessek tobbet. Csak legyintett, es mondta, hogy semmi gond, nem kell :) Felkeszultem arra, hogy egy lepukkant, koszos szallas lesz ennyi penzert, es nagyon kellemesen csalodtam. A szoba fel volt ujitva, egy Queen size agy, dohanyzoasztal, LCD TV volt a nappaliban, a konyhaban egy kisebb etkezoasztal szekekkel, teljesen felszerelt konyha (huto, mosogato, mikro, fozolap, kavefozo, kenyerpirito, edenyek/tanyerok/evoeszkozok). A mosdo is normalis meretu volt, rendes kaddal. Es tiszta volt minden. Eleg sokat voltam tavol a szallastol ugyintezes miatt, es ilyenkor kertek, hogy mindig jelezzem nekik hogy a macska szabadon van a szobaban, es akkor nem kuldenek be takaritot. Igy is tettem mindig, es soha nem volt ezzel problema. Nagyon kedves volt a recepcios is. 
A szobam egyebkent a foldszinten volt, amit itt first floor-nak hivnak, csak erdekessegkeppen :) Az elso emelet pedig az amerikaiaknak a second floor. Hat jo :)
Hulla faradtak voltunk, igy hamar el is aludtunk.

Masnap rogton elkezdtem az ugyintezest:
  • Vissza kellett vinnem a Houstonban felvett berautot, mivel ha ugyanezt a kocsit bereltem volna egy hetig, iszonyat draga lett volna a repteri felar es a mashol adom le mint ahol felvettem dij miatt. Egyebkent AVIS-es kocsi volt, es egy nagy terepjaro, amibe belefert minden borondunk. Ezutan felvettem egy masik berautot 1 hetre, amit a Hertz-tol bereltem, mivel ott volt 15% kedvezmenyem. A ket ceg kb 15 perces setara volt egymastol. Toluk egy Toyota Priust kaptam. Meg sosem vezettem elotte, de teljesen beleszerettem. Nagyon keveset fogyaszt, es a hatso ablaka ugy van megcsinalva, hogy lefele is uveges, tehat total latom mi van mogotte. Nagyon konnyu volt vele tolatni. Egyebkent 2014-es modell volt, szoval szinte uj. Vicces trolibusz hangja volt, mikor csak akkurol ment :)
  • Ezutan vettem egy simkartyat az Ultra Mobile-tol (ultra.me). Meg otthon talaltam oket a neten, 29$-os havidijert korlatlan beszelgetes es sms Amerikan belul, illetve havi 1000perc hivas Magyarorszagra, plusz az otthoniaknak meg tudok adni egy budapesti szamot, amit ha felhivnak es ott bepotyogik az en telefonszamomat, akkor helyi dijert tudnak velem beszelni :) Illetve jar hozza 500MB havi adatforgalom is. Volt a SIM kartyanak egy egyszeri 'belepesi' dija, 21$. Ezt a simkartyat beraktam a magyar telefonomba, aktivaltuk az eladoval, es maris mukodott :)
  • Meg otthonrol egyeztettem idopontot az egyik apartmanba, latogatasra, igy ezutan oda siettunk. Nagyon gyonyoru volt ott minden, a lakas is szepen felujitott, egyeduli hatranya, hogy nagyon draga, es en szerettem volna kocsibeallot is, vagy garazst, mivel itt a nyar borzasztoan forro, es a naptol jobb vedeni az autot. Azzal egyutt meg mar a megfizetethetetlen kategoria volt nekem. Hogy konkretumokat is irjak, ez a kornyek Austin legdragabb resze sajnos, es itt 1200$ lett volna garazs nelkul, garazs +150$, ha fedett beallot akarok az havi +50$. Plusz havi pet fee Joco miatt 15$. Egyebkent minden lakoparkban kotelezo elemek a medence, konditerem, sportpalya.
  • Masnapra volt idopontom meg ket apartman-t megnezni, de ha mar a kornyeken voltunk, Peternek tamadt egy otlete, hogy miert nem hivom fel az egyiket, hogy nem e tehetnenk at az idopontot mostanra. Fel is hivtam gyorsan, es igent mondtak. Ez egy regebbi epitesu lakopark, es nehany lakas felujitott benne. Ket lakast neztunk, nekem a nagyobbik tetszett jobban, mert a hatso terasz egy erdore nez, es oldalrol csak egy szomszedja van, tehat 'end unit'. Itt egyebkent csak egy emeletesek az epuletek, es arban ez sokkal olcsobb volt. Garazs nincs, de fedett kocsibeallo igen. A kisebbik (712 sqft) kerult volna 898$-ba, a nagyobbik (866 sqft) 981$-ba, plusz itt nem volt mosogep a lakasokba, de berelni lehet havi 34$-ert, es ezert mar szaritogepet is adnak.
  • Delutan pedig bementunk a Bank of America-hoz, szamlat nyitni. Olvastam a ZK forumon, hogy ok az egyik olyan bank, akik nem vacakolnak sokat a papirokkal, es mivel a munkahelyemhez lesz kozel ATM-juk is, igy oket valasztottam. Valoban nem vacakoltak sokat. A SSC-m meg sajnos nem erkezett meg, de legalabb a SSN-em (tehat maga a szam) mar megvolt, es ez eleg is volt nekik az utlevelemmel egyutt. Ott a helyszinen tudtam a magyar bankkartyamat odaadva befizetni kezdeti osszeget a szamlamra. Mivel ez ATM tranzakcionak minosul, igy tul sokat nem vehettem le arrol a kartyarol. Az alap szamlat nyitottam, es elmondta a holgy, hogyha tartok a szamlan 150$-t minimum, akkor nincs havidij. Nyitottam megtakaritasi szamlat is hozza, ami akkor ingyenes, ha minden honapban legalabb 25$-t rautalok. Ezt rogton o be is allitotta, hogy automatikusan utalodjon egy altalam kivalasztott napon. Illetve igenyeltem egy Secured Credit Card-ot is, elso korben 500$-os limittel. Ezt rogton at is mozgatta az elobb befizetett kezdeti osszegbol a credit alszamlamra. Ha idoben visszafizetem az ezzel elkoltott penzt, akkor ez is ingyenes. A Secured Credit Card-rol mar sokan irtak, a Credit History epiteset lehet vele elosegiteni, ami kesobb nagyon fontos pl. ha hitelt akarnek felvenni. Ha idoben visszafizeted mindig, akkor fogjak tudni, hogy te egy megbizhato ados vagy. Minden megvolt szerintem 20 perc alatt magyarazatokkal egyutt. Az ugyintezo ezutan segitett beallitani a netbank-omat, jelszo, security kerdesek, stb. Majd vegezetul elovett egy ideiglenes VISA debit kartyat a fiokbol, amit a nevemre aktivalt, es kesz voltunk. A vegleges debit kartyamat 3-4 napon belul fogjak postazni, a credit card-ot pedig 5-7 nap mulva. A kartyakkal kapcsolatban nekem annyi infom van, hogy a debit card az olyan, ami otthon is van nekunk, a credit card pedig a hitelkartya. Az enyem meg Secured, azaz csak addig van limit rajta, amennyi penzt befizettem ra az elejen. Kesobb ha jo ados leszek, atvaltjak Unsecured kartyara, es ha jol tudom, vissza is kapom ezt az 500$ depositot.
  • Estefele meg bementunk vasarolni kajat, illetve kaptam Petertol egy szerszamkeszletet, ami majd butorszereleskor jol fog jonni :)
  • Visszerve a motelbe elinditottam a magyar bankszamlamrol a sporolt penzem atutalasat az ujonnan nyitott amerikai szamlamra. Ekkor itt december 30 volt, otthon mar 31, de szerencsere meg munkanap. Itt Januar 2-a mar munkanap, igy gondoltam, akkorra majd ideer a penzem, mivel a netbankban azt irta, hogy az atfutasi ido 2 nap. Errol majd irok bovebben kesobb, mert okozott nekem egy kis galibat.
Masnap folytatodott a lakasnezes, ez egy garazsos lakas volt, szinten lakoparkban. Ami zavart, hogy mindket oldalrol volt szomszedja, illetve ez volt a legkisebb amit eddig lattunk (685 sqft). Ami viszont nagyon jo volt, hogy a lakasbol lepcson volt lejarat a sajat garazsba (tehat nem teremgarazsba). 1130$ a havidij garazzsal egyutt. A review-k azonban eleg rosszak voltak errol a lakoparkrol a neten, foleg arra panaszkodtak, hogy szemetes es a menedzsment nem a legjobb. Vegul a masodjara megnezett lakoparkot valasztottam, ott is a nagyobbik lakast. Foleg anyagi okok miatt, hiszen 100$-al volt olcsobb mint a garazsos, es mivel jo nagy, ezert Joco is el tud majd benne szaladgalni. Jajj hogy fog hianyozni nekem az a garazs! :D
Illetve elkezdtunk autokat nezni, de errol majd irok kulon, illetve leirom majd a lakasberles procedurajat is.





No comments:

Post a Comment