Wednesday, January 7, 2015

Kiutazas

Jo reg nem irtam, pedig mar masfel hete kint vagyok. Utazas elotti keso delutan kiderult, hogy Peter is ki tud velem utazni, es jan. 1-ig kint tud maradni. Ennek nagyon orultem, igy lesz tarsasagom es persze segitsegem a legelejen. 
Plusz, Peter is ki tud vinni egy nagy 23kg-os taskat, amit telerakhatok. Igy meg az utolso estet is pakolassal toltottem :) Nagyon sokat szamitott nekem az a plusz egy csomag.
Joconak 6 napig minden nap beadtam abbol a gyogynovenyes nyugtato tablettabol, es a 4. nap vegetol kezdett rajta latszani hogy nyugodtabb, az utazas elotti napot meg vegigaludta. 
Hajnali 2-kor keltunk, Magdi es Arpi jottek ertunk 3-ra, es vittek ki a repterre. Joco nyugtatoja ekkor bizonyitotta be hatasat, mivel a dobozban volt a macska nem tortent "baleset". Eleteben eloszor :)
A repteren eloszor is befoliaztattam azt a taskat, amibe a muszaki cikkeimet pakoltam (robotporszivo es tarsai), a masik taskamat meg mi sajat magunknak befoliaztuk extra eros folpack-al. Nekem pultnal kellett becsekkoljak a macska miatt, de KLM-nel meg ekkor is ki kell nyomtatni egy beszallokartyat a check-in sor elotti terminalnal. Egy kedves KLM-es lany elorehivott minket a macskaval, igy nem kellett vegigvarjuk a hosszu sort. 
Odaadtam Joco papirjait: EU-s allatutlevelet, amiben benne voltak az oltasok, a fereghajtas/bolhairtas/kullancsirtas/chip igazolasok.
Atneztek, lefenymasoltak. Ki kellett toltsek egy papirt, amin megadtam a magyar es az amcsi cimemet, es a fenymasolatokkal egyutt ezt a papirt is hozzacsatoltak Joco ketrecehez. Felcimkeztuk a ketrecet "Live animal" es felfele mutato nyil (this side up) matricakkal. Be kellett fizessem a 200 EURO-t. Ok pedig kitoltottek egy papirt, hogy ugy latjak minden rendben van az allattal, szallithato es egeszseges. Az en beszallokartyam kinyomtatasa csak 1 percet vett igenybe. Mindket borondom 22.5-22.5kg lett. Jol kicentiztem :) es amit Peter feladott (szinten az en cuccaimmal) az is 22.5 lett :)
Ezutan Jocot elszallitottak, termeszetesen nem azon a szalagon ahol a csomagok mennek.
A security check-nel is hosszu sor allt, ilyet meg nem lattam Ferihegyen, de legalabb mire a kapuhoz ertem, mar lehetett is beszallni a gepbe, es nem kellett varjak. Megkerdeztem azert, hogy Joco felkerult e a gepre, es megnyugtattak, hogy igen :)
Amszterdamban szalltam at, es az 1 ora 20 perces ido pont eleg volt arra hogy aterjek a masik kapuhoz (oriasi nagy a repter). A felszallas elott ismet passport es security check volt a kapunal. Elegge megfogta oket, hogy miert nincs plasztik zoldkartyam, es hogy ezzel most ok beengedjenek e. Elmagyaraztam nekik, hogy az utlevelemben levo vizum 1 evig ervenyes, es ideiglene zoldkartyakent funkcional, amig nem jon meg a plasztik zoldkartya. Vegul atengedtek. Ott ismet egy gyors kerdezoskodes, hogy a macska atkerult e, letelefonoztak, hogy igen :)
Boeing 747-el mentem, ez az emeletes Jumbo. Nagyon jo csendes, es tenyleg hatalmas nagy. 3x3 ules van egymas mellett (ket folyoso). En mindig folyosonal ulok, mellettem levo srac ket Rotweiller kutyaval utazott, ok is a csomagterben voltak (Jocoval!), a harmadik ulesen ulo sracrol meg ut kozben kiderult, hogy MS SQL DBA (persze indiai volt). Jol elbeszelgettunk igy hamar eltelt a 10.5 oras ut.
Mikor megerkeztem Houstonba, atmentem az Immigration-on, ahol furan neztek ram, hogy miert nincs meg a plasztik Green Card-om, vegul elmagyaraztam neki, es beengedett. Felvettem a ket nagy csomagomat, felraktam oket egy tologatos kocsira, utana siettem Jocoert. Az allatokat a futoszalagoktol nem messze pakoltak le egymas melle. Szegeny Joco korul volt veve 5 kutyaval. Gyorsan felpakoltam a szallitodobozat a ket nagy taskam tetejere, es irany az Exit. Szegeny rendesen meg volt remulve, de megismert, es ami csoda, hogy nem csinalt maga ala. Pedig felkeszultem egy csomo nedves torlokendovel, hogy majd ki kell takaritsam szegenyt. Meg a repulon kitoltottem a szokasos vamnyilatkozatot, es bevallottam rajta hogy elo allatot hozok az orszagba. Igy a vamellenorzesen ahogy arra szamitani lehetett, atkuldtek egy kulon terembe. Itt az oroket nem is erdekelte a macska. Raneztek, aztan kertek, hogy tegyem fel az atvilagitos szalagra a masik ket nagy taskamat. OK. Ennyi volt. Jocot nem vizsgaltak, Hatosagi Allatorvosi igazolast nem kertek, semmi. Gyorsan visszapakoltam mindent a tolokocsira es siettem kifele :D
1 ora mulva megerkezett Peter gepe is, o Parizson keresztul repult. Felvettuk a berautot, es irany Austin. Szerencsere Peter vezethette az autot minden felar nelkul :)





4 comments:

  1. Szia!

    Nagyon tetszik a blogod, nagy szukseg volt mar egy ilyenre, aminek a kezdesenel ott lehet lenni. Nagyon sok infot kozolsz, ami tetszik, gondolok itt az interjura, es az osszekeszitendo papirokra - ezeket meg sehol sem lattam ilyen pontosan leirva. Viszont nekem nagyon hianyzik a hatternek egy fontos eleme, meghozza az, hogy nektek mi a foglalkozasotok? Csak olvasom, hogy mint kes a vajban, utaztok ki, mar van is leszervezve allasinterju (hogy mi, az nem derult sajnos ki), es az egesz olyan simanak tunik. Ez az elso ilyen blog abbol a jo par tizbol amit olvastam, ahol ez igy ment. Tehat ha nem titok, ezekrol is irhatnal.

    ReplyDelete
  2. Szia,
    Koszonom, orulok, hogy segithetek :)
    GDF muszaki informatikus vegzettsegem van. En otthon 10 eve az IT-ban dolgoztam, eloszor Rendszergazdakent, majd Java fejlesztokent nehany evet, es vegul megtalaltam azt amit igazan szeretek, es Oracle DBA lettem, amiben 6 ev szakmai tapasztalatra tettem szert. Sajat zsebbol finansziroztam a vizsgamat (Oracle Cert.), a ceg pedig segitett tanfolyamokkal. Ezalapjan is valasztottam Texast, mivel itt nagy a kereslet a tapasztaltabb IT-s munkaerore. De az igazan nagy szerencse azutan ert, hogy kivalasztottam Austint, mint celpontot, es megvettuk az elso repjegyeket a sarga boritek elintezesehez. Ugyanis kiderult, hogy van itt ugyan nagyon tavoli, de ismeros, akinek a cegehez epp DBA-t keresnek. Nem Oracle-t hasznalnak, de nekem tetszett, hogy uj kihivas, de megis szakman belul maradhatok. Az interview is sikeres volt (sokat keszultem ra). Igy kicsit mesebe illoen sikerult a munkatalalas, meg en sem fogtam fel teljesen. Pedig mar teljesen elgondoltam, ha 1-2 honapon belul nem talalok semmit, akkor beallok fizikai munkara, foleg ejszakas muszakba. Erre vegul nem kerult sor. Mostmar rajtam mulik, sokat kell bizonyitanom es tanulnom, hogy ne okozzak csalodast es megalljam a helyem. De mindig szivesen alltam az ilyen kihivasok ele :)

    ReplyDelete
  3. Ferjem a gaz/olaj iparban dolgozik mar 6 eve egy amerikai ceg alvallalkozojanal. Supervisor/TA -kent. Mindig is rengeteget utazott szerte a vilagban, par havonta lattuk csak egymast, es sokszor nehany napra. Mielott behivtak az interview-ra, elfogadott egy athelyezest Qatarba. Emiatt o meg egy ideig nem tud kikoltozni az USA-ba, pedig itt Texasban konnyen talalna munkat.

    ReplyDelete
  4. Koszonom a gyors valaszokat, igy mar sokkal kerekebb a hatter. Nagyon sok sikert kivanok nektek, minimum olyan gordulekenyseget, mint amilyen eddig volt, es persze varom
    az uj posztokat!

    ReplyDelete